• Overzicht
  • Programma

Wat is het?

Training waarin managers leren waardevolle ontwikkelgesprekken te voeren met hun medewerkers.

Wat kost het?

Dit is een incompany programma. Er wordt een offerte op maat opgesteld.

Hoe lang duurt het?

Dit is een maatwerk-programma. Afhankelijk van de wensen duurt het 1 of 2 dagen.

Motiverende ontwikkelgesprekken

In deze training leer je als manager technieken en krijg je praktische tools om deze gesprekken te voeren. Je leert hoe je de mensen uit je team kunt helpen bij hun ontwikkeling en je wordt daarbij ook uitgedaagd om over je eigen ontwikkeling als manager na te denken.

Competenties

De training is gericht op het creëren van vertrouwen en veiligheid. Daartoe worden de volgende competenties ontwikkeld:

  • Empathie
  • Actief luisteren
  • Coachen

Resultaat

Je krijgt concrete handvatten voor het voeren van een betekenisvol gesprek en het geven van toekomstgerichte feedback. De instrumenten die we je aanreiken komen uit de positieve psychologie, appreciative enquiery, non-violent communication en coaching.


Plenaire discussies en reflecties worden afgewisseld met opdrachten voor tweetallen en drietallen.

Inhoud

De training heeft als doel dat managers leren hoe zij op regelmatige basis ‘betekenisvolle’ gesprekken met hun medewerkers kunnen voeren.

De training is gebaseerd op het creëren van vertrouwen en veiligheid en de volgende competenties worden ontwikkeld:

Empathie, actief luisteren, inspireren, faciliteren en coachen.

De deelnemers worden uitgedaagd om over hun eigen ontwikkeling en vitaliteit na te denken, maar leren ook hoe zij de ander hierbij kunnen helpen, inspireren en uitdagen. Daarbij staat eigen verantwoordelijkheid van de medewerker voor deze onderwerpen centraal.


De deelnemers krijgen concrete handvatten voor het voeren van een betekenisvol gesprek, do’s en don’ts, met voorbeeldvragen uit de positieve psychologie, appreciative enquiery, non-violent communication en coaching.

Plenaire discussies en reflecties worden afgewisseld met opdrachten voor tweetallen en drietallen.

Na de Continuous Dialogue

  1. Is de manager zich meer bewust van zijn/haar eigen leiderschapsstijl
  2. Voelt de manager zich comfortabeler tijdens de (ontwikkel-)gesprekken met de medewerker

  3. Heeft de manager zich op één of meer van de genoemde competenties (empathie, actief luisteren, coachen)ontwikkeld

  4. Beschikt de manager over concrete handvatten voor het voeren van (ontwikkel-)gesprekken, en kan deze toepassen

Interesse?

Heb je vragen of wil je kennismaken?

Neem contact op!

Contact

Wij gebruiken cookies om onze dienstverlening en website te verbeteren, ook van derde partijen. Door op accepteer te klikken gaat u hiermee akkoord. Klik hier voor meer informatie.